Voorwaarden voor de vrijwillige langetermijngarantie

1. Algemene informatie

De langetermijngarantie van Luxusbetten24 is een vrijwillige aanvullende dienst die optioneel kan worden aangeschaft bij de aankoop van geselecteerde meubelproducten. Deze begint na het verstrijken van de wettelijke garantieperiode (24 maanden vanaf de leveringsdatum) en wordt – afhankelijk van de gekozen optie – verlengd met nog eens twee of vier jaar.

Deze garantie geldt uitsluitend voor particuliere eindgebruikers en voor het gebruik volgens de bestemming binnenshuis.

2. Garantiediensten – Wat is gedekt?

Deze langetermijngarantie dekt uitsluitend functionele gebreken of beschadigingen die zonder externe invloed optreden en terug te voeren zijn op een materiaal- of fabricagefout. Hieronder vallen bijvoorbeeld:

  • Breuken aan het frame, de omlijsting of de voetdelen van een bank of bed
  • Functionele uitval van geïntegreerde LED-elementen
  • Losmaken van dragende verbindingsmiddelen zonder externe invloed
  • Defecte mechanismen bij bedkasten of klapsystemen (tenzij veroorzaakt door overbelasting)

3. Niet gedekte schade (uitsluitingen)

De langetermijngarantie dekt geen slijtage of zelf veroorzaakte schade. In het bijzonder zijn uitgesloten:

  • Doorgezakte of ingezakte zit- of ligvlakken (bijv. matrassen of schuimstoffen)
  • Kleurveranderingen, vlekken of krassen door gebruik, reinigingsmiddelen of UV-straling
  • Stof- of leerafschuring, pillen, pluizen, scheuren in referentiematerialen
  • Schade door huisdieren (bijv. krassen, knagen, urine, enz.)
  • Transportschade na de eerste montage of onjuiste installatie
  • Normale veroudering van dempers, veren of gasdrukmechanismen

4. Procedure in geval van garantie

Indien u binnen de garantietermijn een gebrek constateert, verzoeken wij u dit per e-mail te melden aan onze klantenservice via info@luxusbetten24.de met de volgende informatie:

  • Aankoopbewijs / Bestelnummer
  • Beschrijving van het gebrek
  • Duidelijke foto's of video's van de schade
  • Eventuele opgave van de gebruikssituatie en de datum van optreden

Ons serviceteam zal de zaak op basis van deze gegevens onderzoeken. In individuele gevallen kan een terugkoppeling van de fabrikant noodzakelijk zijn of een fysieke inspectie door een technicus plaatsvinden.

5. Omvang van de prestaties in geval van garantie

In het geval van een gerechtvaardigde garantieclaim beslissen wij, afhankelijk van de aard en omvang van het gebrek, over een van de volgende maatregelen:

  • Levering van reserveonderdelen
  • Handleiding voor zelfreparatie (bijv. het vervangen van een LED of schroefverbinding)
  • Organisatie van een reparatiedienst ter plaatse

Er bestaat geen recht op volledige productvervanging of terugbetaling van de aankoopprijs.

6. Uitsluiting bij eigen schuld

Die Langzeitgarantie geldt niet indien de schade is ontstaan door oneigenlijk gebruik of externe invloeden. Hieronder vallen onder andere:

  • Overmatige belasting of verkeerd gebruik (bijv. springen op meubels)
  • Wijzigingen of aanpassingen aan het meubelstuk
  • Schade veroorzaakt door huisdieren of kleine kinderen
  • Schade door onjuiste transport, latere opslag of montage

In dergelijke gevallen behouden wij ons het recht voor om de garantieprestatie te weigeren.

7. Overige zaken

De langetermijngarantie is niet overdraagbaar en geldt uitsluitend voor de oorspronkelijke koper en het bij de bestelling opgegeven afleveradres. Bij doorverkoop, verhuizing of overdracht van het product vervalt het recht op deze garantie.

8. Contact

Luxusbetten24 Klantenservice

📧 info@luxusbetten24.de

📍 Klantenservice tijden: ma–vr, 9–17 uur